Bakslag, omslag, och skadeglädje

Då jag trode jag var oövervinnerlig (oövervinnlig?) på PLO så kommer en sån där dag som tar ner en på jorden igen.
Efter att ha plussat 202 dollars på 22 minuter och senarevarit 50 dollar ifrån 333 snittet (se projekt plisskin nedan) i en allin pott med topp två och fl draw, då han hade turnat wheel stegen (som också gett mig 3 par på bordet), så kändes det sådär att efter 5.5 timmar ligga 950 dollar back på 50.1 nivån :(:(:(:(
Saxar från ett inlägg jag skrev på wsop.info om några av gårdagens drabbningar:

Jag rerejsar på headsup bordet preflop med KT97 ds diamonds och spades, han rererejsar, jag synar och flopp kommer 
T73 rainbow han pott...jag pott tillbaka, givetvis. Han stekallinar jag blixtsyn. 
Han visar JJQ8 med två clubs Turn 4 River J - 628 dollars åt fel håll och han lämnar bordet. 

Nästa fina pott, jag har 650 i stacken och han har 450 ca (och mina notes på honom är "holdem" vilket beskriver de spelare som trebetar river med 3e nötfärgen eller aldrig lägger AAxx i PLO dvs omahadonks). 
Jag pottar preflop med 6688 ds diamonds och clubs han repottar, jag synar och är säker på att han har AAxx. 
Flopp 36J med två clubs 
Han pott, jag repott. Han steker länge men trycker in resten och jag med. 
Han visar J99Q utan färgdrag alltså inte essen men nästan ingen skilland i mitt överläge med den handen han har här.
turn 9 
river A 
900 ca åt fel håll igen 
Lägg sen till en runner runner färg och 8st 2-5 outare till i 300-700 potter (hade en med topp två och lågt fl draw som hade stått, mot hans AA5x och han får offsuitträffa sin kickerkorts 5a för trissen påriver för 400+), och ge mig sen all evig respekt för att jag "bara" gick minus 282 dollar på sessionen, så har du första bakslaget i projekt plisskin :)

Ska f ö aldrig mer spela poker den 25-26 september så illa var det. Jag har förlorat avsevärt (avsevärt) mkt mer pengar på en kväll och potter men aldrig varit i närheten av ett sådant oflyt i de nyckelpotter man egentligen spelar hela sessionerna för. Nu har jag två vidskepelser att brottas med, talet 13 på volymkontrollen och poker den 25e-26e september.....men vänta! 

13+13 = 26 och visst var det efter kl 00.00 oturen kom? ;) Jaa!
- Okay, you're back in 25e september. get back here"

Nya tag ikväll hej hej!

Dag 7. 
4-5 bord 50.1 PLO
- 282 :(
Totalt 7 dagar 2071 dollar
Snitt 297/dag
Vinst efter 30 dagar med nuvarande snitt = 8991 dollar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0