Back on Track, Bowser och Blå Kiosk.

Lyckades efter en dags meditation och deppande slå mig ner framför Calles dator igen (laptopen utlånad till flickvän) för en PLO session efter den lilla, men fan störiga, minusdagen i förrgår. Gick käpprätt uppåt. Stegar fick stå mot 7 outare!!!! Var tårögd av lycka då min nötkåk med AAA44 på flopp-turn 744A inte blev en str flush på river utan istället ett 4tal i 4or faktiskt då jag hade en 4a (vafan hade dom som foldade på rivern??). Hursomhelst så var det inga intressanta händer riktigt (läs; händer jag blev oschysst utdragen i)


Dag 8. 
4-5 bord 50.1 PLO 
+ 711 
Tid 1h 12 minuter
Totalt 8 dagar + $2782 dollar
Snitt $347.50/dag
Vinst efter 30 dagar med nuvarande snitt = $10432.50
Snittid per session 2h 38 min
Timlön:  $150 eller 977kr

Wsop-forumet fick en revival tack vare Bowsers inlägg häromdagen, hoppas den håller i sig!

Nytt family guy avsnitt idag, extra långt och med star wars tema. Pra krejer!

Första matchen imorrn mot Solna Vikings. Dom har sina två Amerikaner redan. Det har inte vi. Är skadad i vaden men "måste" typ spela (och vill spela självklart). Får köra Voltaren, massage och en gedigen egen div-uppvärmning muhu. Kört tre poolpass den här veckan med en stilren flytring som först syns när man hoppar upp ur plurret, och då tror alla att man är ett mongo (ja vafan ska jag säga!) som still strugglar med bröstsimmet men ändå vill träna på det i 26 års ålder. Vid närmare eftertanke så är ju det en alldeles särdeles cool person som sätter sig i den situationen självmant. Borde kanske gå in i den rollen mer, för att samla poäng hos simmarna på Sporthallsbadet.

Bad beat.
Har luktat lök i lägenheten (unken gräslök) i snart 4 veckor. Har letat som en svartstädande Klasse Möllberg (se Hassan) efter källan men inte hittat ngt. 
Rringer till slut bostadsrättsföreningens fastighetsskötare och beskriver lukten.
Han säger att han tror att han vet vad det är, och nämner då att föreningen hyrt ut ett källarrum till ngn asiatisk restaurang i staden för att tillreda grönsaker, på villkoret att det inte får lukta??!!
Seriös förening man bor i..Hur ska det inte lukta curry, vitlök....och unken gräslök?

Dåååå drar jag mig till minnet en liten asiatisk tant som fyra dagar innan kommit upp från källaren med fem Jätte-Lidlpåsar fyllda med grönsaker.
Elementary, my dear Watson, men inte alls så elementärt för mig. Skulle jag varit en äldre (varför äldre?) mer främlingsfientlig gubbe (gubbe?) så skulle jag säkert undersökt saken direkt och frågat ut grannar i trapphuset "gubbmummel mummel, skumma kineser i källarn" och på så sätt fått reda på det direkt.
Men det gjorde jag aldrig.

Så nu har jag dragit mig för att bjuda hem folk i nästan en månad. Dels för att jag inte var en främlingsfientlig gubbe och för att jag med lathet kombinerat med en rädsla för att ringa fastighetsskötaren tidigare, om de nu skulle ha hitta en död hare i fläkten hos mig (lite som att George Michael inte vill AIDS-testa sig), .....haft en lukt hemma (för det var väl poängen jag ville få fram i början meningen)
Men det oskönaste av allt är att trots att dom fixade till problemet, (hur vet jag inte, hoppas unkna gräslökshackningen inte var till Blå Kiosken = det bästa kines-snabbmaten i Sundsvillah som redan varit stängd en gång av hälsovårdsmyndigheten,...men man äter där ändå) så luktar mina handukar och köket i allmänhet fortfarande viderrrrrrrrr.

Gonatt


Kommentarer
Postat av: lh

:) härligt att projektet är i good shape igen. Jag är grymt impad av din timpenning, önskar det var jag.
Asiaterna-i-källaren var typ värsta jag hört. Det där heter beredningskök, och består (om jag kan min bourdin/kitchen confidential) av ett par personer/lärlingar som skalar, hackar och juliennerar (heter det så?) grönsaker och sånt hela dagarna. Att göra det i en källare i en brf utanför restaurangen är rätt, hrmmmpf, lågbudget om man säger så. Min rek är att hålla dig från den syltan... ;)
håller med om bowser initierade något av en nytändning på wsop, kul...
lh

2007-09-28 @ 11:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0