6 veckor of pain

Tung period med basketen för närvarande. Klassisk försäsongsträning på eftermiddagarna varvas med 6 veckors max styrka i gymmet på förmiddagarna. Mycket därför jag inte pallat skriva något i bloggas.
Ett inlägg då och då på wsop.info räcker gott. 
I pokern lyckas jag finansiera mina trny buyins och går lillplus på sidan, ingen större vinst sen den senaste (se tidigare inlägg 50 rebuy) men både online wsop och lite större turneringar kommer upp de närmaste veckorna så det vore trevligt att klonka lite i ngn av dom.

Har kommit på att jag snudd på hatar Akon. Jävla bluff. Sjunger tre toner, GNÄLLIGT, i varje låt och har en "första-piano-lektionen"-slinga i hälften av dom. Stackars tonårsbarnsföräldrar vars barn säkert har laddat hem allt på både mobil och dator. Bläääää!

Blev glad idag då tjejen i Mtv's Made faktiskt INTE  lyckades komma med i fotbollslaget för att hon var alldeles för dålig. Trodde att programmet var helt fejk ett tag (eller nja personerna omkring det mer som vill vara med i ngn slags underbar förvandling är nog de ansvariga egentligen)

F ö är vi (Sundsvall Dragons) obesegrade hittills på försäsongen trots endast 5 ordinarie spelare och 3 kontrakterade juniorer till varje match. Jämtland kämpades ner med 80-73 och senast Gothia (Göteborg) med 84-83. Jag själv spelade ganska kasst mot Jämtland det lilla jag spelade pga foulproblem och slutade på 8 poäng med bl a tre missade layups och 2 av 6 straffkast, kallt kallt.
Mot Gothia gick det bättre med 11 poäng 5 assists men en slarvig turnover  och lite dåligt flås i en viktig del av matchen. 
3 veckor kvar innan ligan börjar och då ska allt sitta på plats (shit va trist det var att skriva sportreferat).
Ska bli mer personlig och elak under säsongen det lovar jag...fast fan, det vågar jag nog inte..

Just det, hörde en skön kommentar på tv4's friidrottkanalen idag 19.30, där dom diskuterade jackpotten dvs att vinna sin gren  i varje golden league event. 
Dom diskuterade närmare hur oerhört jämnt det var i tjejernas 100 m häck och att Kallur bara var 5 hundradelar från guldet, men som vi alla vet mycket snöpligt slutade 4a (kunde hon inte försöka luta sig liiiite framåt vid målgången är min fråga, hon sprang ju upprätt medans de andra tre var dubbelvikta såg det ut som).
Hutrsomhelst så var kontentan att det blir mkt svårt för ngn av de fem första i VM-finalen att lyckas ta hem jackpotten. Tom för Michelle Perry skulle det vara mkt svårt, nämner sportjournalisten, vilket är en helt godtagbar åsikt, men nu så sträcker sig expertkommentaren av ngn oförklarlig anledning till att säga:
- Ja, Michelle Perry har nog MINST chans att ta hem den.
Jaså det säger du. Schnaug analys säger jag. Höhöhö, vilken choke, skrockar Skalman bredvid mig.

Te och 50 rebuyen nu ett tag, blir en post om jag kommer till finalbordet.

Åkte 12a  så en post kan va kul. Så här kommer världens sämsta trny referat.

Bra:
99 vs Jt på T92 flopp

Dåligt:
KK vs 99 allin preflop,
Ak vs Jt allin preflop,
Kt vs AJ allin i blindfight AJxx med mitt flushdrag på turn, miss såklart.
66 fold efter AA limp och en Ak gått allin och AA synat jag foldat flopp 769 x x
Sen ute med 3000-6000 blinds rundfold jag har 17k i sb allin med 67 hearts 
(f ö bara andra gången jag stealade med en riktigt sopig hand)
syn av KJ och K hög tar hem den :( Gonatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0