Projekt Plisskin - dag 9

Dag 9. 
4-5 bord 50.1 PLO 
+ 432 Tid 1h 58 minuter
Totalt 9 dagar + $3214 dollar
Snitt $357/dag
Vinst efter 30 dagar med nuvarande snitt = $10710
Snittid per session 2h 33 min
Timlön:  $140 eller 911kr

Efter 27 minuer låg jag uppe $280 mha en 5 outare i en trevägsallin där jag blivit trappad och commitad på turn men drog ut mot båda två med bordet 452 med två st hjärter.
Jag hade 7669 och spelade egentligen på  mina blockers, men hade en steg-utväg ifall ngn hittat ngt bra.
Jag bedömde båda stackarna (i dubbel bemärkelse) vara tillräckligt stora för att efter att ha synat en pottbet på flopp, lägga, om deras drag inte satt på turn, vilket de inte gjorde då en offsuit T kom.. Inte köra bluffess eller blocker spel mot shortstacks som är commitad inann handen i stort sett, dödssynd i omaha.

Dom hoppades troligen på att dom skulle bli priced in av varandra (dvs att den förste efter mig synar med trissen eller färgdraget i hopp om att den tredje också gör det) vilket dom gjorde, MEN, med den lilla skillnaden att färgdraget ställde för 40 extra dollars i $296 potten.
Det gav mig 40 extra att syna med vad jag såg efteråt hade varit 5 killer outs men då (jätte) hoppades på vara 6-8 steg outs.
River klonkar spader 8 och jag scoopar.

I den andra var det lika brutalt. Preflop rerejsar en kille min eminenta hand 728T ds spader och klöver (Jo jag spelar nog flest händer och mest aggressivt på den här siten och nivå) och på den här nivån betyder en rerejs, med ca tre spelares undantag, enligt mina notes, att dom har AAxx. Flopp kommer
732 med backdoor fl draw för mig potten är på 18 han pottar. Jag repottar och vet inte vad jag hoppas på men jag kommer inte att lägga foten vad som än fötter.
Han allin, jag synar och ryser till när jag ser hans AA22 med det riktiga fl drawet, sen ryser jag till lite mer när Turn kommer
...T
och River
...7
$210 till plisskin och jag hade hittat min image för kvällen och tänkte bomba vidare med nuts i en timme till så borde plusset bli bra.
Segade nu i 1.5 h innan jag äntligen fick en minirush på två bord och till slut plussade $432.

Grattis till oss Sundsvall Dragons som spöade Solna trots att vi inte hade importer men dom hade fullt lag. Hade inte tränat på hela veckan pga en sjuk vadkaka som rendered me useless på allt som innefattade gång/hopp eller spring.
Men två voltaren och lite massage senare så körde vi. Vi ligger under hela matchen och det står 68-68 med 1 minut kvar, då vi kör en pick n roll på toppen jag och Jocke Kjellbom. Jag driver in med höger under korgen och kickar ut den till David (Baldwin) som dräper i en trea och vi tar ledningen med 3 poäng med ca 55 sek kvar. Dom kastar sen bort bollen då jag slår den ut på Wille Becks knä och ut och vi får tillbaka bollen. Dom pressar och Adam tvingas till ett tufft skott som går ring ut. 25 sekunder kvar deras boll och vi foular och deras amerikan sänker båda straffkasten.
Jag blir foulad med 14 sekunder kvar och ska avgöra matchen eftersom jag inte är "nervös alls"......men istället chokar jag Grande och missar båda!!
Deras boll, vi leder med 1 poäng, och efter visst tumult så får Wille Beck iväg en trea med 4 sekunder kvar som går.....ut....!! Adam dribblar ut klockan, vi vinner, folk rasar, och mitt magsår fick vila några år till. Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0