lite flyt äntligen

Dag 14 plus $821
Dag 15 plus $449

För alla med VG i 5ans matte (borde stämma ngt sånär) så borde...nja och då självklart har hängt med på projekt plisskin (kort version: $10k på 30 dagar $.50-1 PLO, hittills minus dagar då det fuskats på högre bord!!).
Iallafall, tillbaka till matte-frågan, så borde jag nu ha $5k på kontot men sitter med $3870 då jag inte kunnat snitta de $333 dollar jag satt ut varje dag.
Dock så är det långt ifrån omöjligt att ta in denna summa så projektet fortgår in i dess andra fas. Stay tuned.

Annat bra och proffsigt är att vi är obesegrade i Basketligen utan importer, efter en total kross av Södertälje de sista 6 minuterna i lördagens match då vi för tillfället låg under med 65-75. Vi gjorde sedan 18-0 och totalt 26-7 och vann med 91-82 och är nu ensam serieledare med två matcher kvar innan importerna kommer, och Mike Palm blir helt frisk från sin skada (= fyra av våra starters är således inte med oss än).
Så vi bänkisar njuter nu i en eller två veckor till då vi får spela 30 minuter eller mer per match :) Skry!

En annan kross var i lördags på min gode vän, David Moheim's flickvän Stephie's 25 årsfest. Då vårt 5 - manna team med det firmafest-klingande namnet Stephies Fanclub sopade banan med motståndet i den ruggigt prestige-fyllda 90-tals-quizzen (självklart prestige fylld och viktig då vi vann..annars en kul grej som något lag med boybadnsfantaster nördade hem). Vilket osökt får in mig på "eller så sökt att jag får panik" - för att citera Fredrik Wikingsson - min kusliga expertis på New Kids on the Blocks alla medlemmar som jag (äntligen) fick visa prov på i ovan nämnda tävling.

Dagens begrepp, myntat med hjälp av Rasmus Tordne, är butelj-batalj, vilket blir en synonym till fylleslag av vänskaplig och ofta testosteronstinn karaktär (ett annat alternativ: "Wööwööooowöööooouuuww" - refuserades till förmån för detta uttryck, som säkert kommer användas av mig 2-3 ggr  gånger till i min livstid)

Om ni inte redan gjort det så kolla in pojkgruppen "the Muzungos", hejröö


Kommentarer
Postat av: skryyyyyy

skryyyyyyyyyyyyyyy

2007-10-19 @ 15:34:24
Postat av: Calle

de va sista gången lille Pelle ens fick spela 1 bord på min gästdator!

2007-10-22 @ 02:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0