Erik123, Chris Ferguson och plisskin

Fick jag er uppmärksamhet med rubriken? Gut. Här följer det långsökta sambandet.  Drar mig till minnes dokumentären "Pokerlandet" när Erik123 sitter framför datorn och säger ngt i stil med "nu e alla sit out, det e ingen som vill spela med mig" Det hände mig igår (nån snubbe vid namn Xscape2681, som jag inte ens har några notes på, gick resolut från bordet när jag satte mig, ett 6-manna bord PLO, kom igen!!) han klickar sit out när jag sätter mig och säger ngt i stil med "c ya later i dont play with plisskin (OBS nickar inte plisskin). Kleber71 frågar "why" han svarar det "smickrarde" "cuz he is super aggresive fool" lolligt värre och lämnar sen bordet.. en varm känsla infann sig i Carl-Bertil Jonsson. 
Inte helt olik den känsla Jamie Gold måste fått när Hellmuth i senaste high stakes säger att han 1. Hade honom lurad i en pott när Gold försökte tala in Eli Elezra till att folda och lyckades. 2. Att Hellmuth också höll med om att Gold skulle kunna bli historiens bästa bluffare!!
Hade det månne ngt att göra med att Hellmuth fortfarande var i diset från att 10 minuter tidigare vunnit 213K dollar vs Farha med AQs vs AQo, vem vet.

Edit - Nu det störiga, jag hade chattutdraget copy pastad här men har lyckats editera bort den på ngt vis, ska fixas hemma på min egen dator där jag fortfarande har den...hoppas jag..

Hursomhelst, min andra långsökta connection med "Jesus" Ferguson kom när jag läste senaste numret av First Poker. Där stod det att Chris hade lyckats gå ifrån 0 till 10000 dollar på 16 månader. Hur svårt är det?? Det händer väl hela tiden eller (Även om det misslyckas oftare än det lyckas most likely men ändå) Mitt "projekt plisskin" ska klara det på 30 dagar och jag spelar fan inte ens högt. Så summan av kardemumman är att jag numer är på samma nivå som både Herr Sagström och Chris Ferguson :) 
Spiking ov da prahjekk så är siffrorna från igår följande:

Dag 10.
4-5 bord .50-1 PLO
+ 291 dollar
Tid 4 timmar
Totalt 10 dagar + 3505 dollar
Snitt 350.5 dollar/dag
Vinst efter 30 dagar med nuv. snitt 10515 dollar
Snittid per session 2h 42 minuter
Timlön 129 dollar eller 838 kr

Låg back 515 dollar som mest igår med en skön uttdragning andra eller tredje handen av sessionen som start då jag hade AA54 vs KKT9 allin preflop med floppen A47...8...J.
Kämpade upp mig fint och vann en trevägsallin på 393 dollar med K hög str flush mot 6 hög färg (vad gjorde han?) och en bittert rivrad fulkåk KK222 (han hade dock betat genom hela handen med top n bottom då floppen hade kommt K97 alla hjärter jag hade AJTx tre hjärter (dvs nötterna med str fl gutshot) sen turn hjärter Q skryyy!! 
Och visst känns det lite sadisktiskt härligt när killen får sätta sin kåk och glatt tutar in resten på rivern..För det kan väl inte bara vara jag som känner så?

Annat kul var att en kille som kan vara topp (botten?) 3 PLO spelare jag nånsin stött på kom med 19 dollar till heads up bordet, då jag hade 306 och slog upp sig till 194 som mest innan jag fattade, att han INTE fattade, vad han höll på med och jag tog tillbaka resten (och troligen de sista han hade kvar på kontot då hans följande reload var på 48.09 dollar). Elie326 eller nåt hette han (Japp den bjuder jag på!).

Jag, aggresiv? Jag kollade mina stats på 5 bord igår (och då var ett ett head-up bord visserligen) och mitt snitt på sedda floppar låg på 63% så ja, jag är nog en LAG if I ever saw one. Ska väl tillägga att antalet limps gick att räkna på en hand på min session igår.

edit spelade nyss med killen som gick ifrån bordet igår för att han inte ville spela med mig ochdetta händer han har AAxx jag Q798 <  Grolimmmmm: ouch wl gl to me  Dealer: Dealing Flop
S99s D44d C77c  Dealer: Dealing Turn
S99s D44d C77c D66d  Dealer: Dealing River
S99s D44d C77c D66d DQQd  Dealer: Grolimmmmm shows Two Pair
H77h HQQh D99d C88c  Dealer: Xscape2681 shows One Pair
SKKs SAAs S88s HAAh  Dealer: gigaterasmies shows One Pair
DAAd CKKc HKKh HJJh  Dealer: Grolimmmmm wins with Two Pair
C77c D99d S99s DQQd HQQh $193.30  Dealer: Grolimmmmm wins with Two Pair
C77c D99d S99s DQQd HQQh $193.30  Dealer: LazzeVegaz is the dealer  Dealer: Starting a new hand (#675443876)  Dealer: Starting a new hand (#675443876)  Dealer: Dealing cards  Dealer: Your cards S22s DQQd C77c HKKh  Grolimmmmm: misclicked first call  Xscape2681: ARGH  Xscape2681: whywhywhywhy  Xscape2681: i never play with you  Xscape2681: @@@@@@@@@@@@@@@@@  Xscape2681: you always do this  Ingordo: lol  Dealer: Dealing Flop
C66c S66s C99c  Ingordo: realy bad hand  Ingordo: all-in preflop, u are crazy  Xscape2681: typical  Dealer: Dealing Turn
C66c S66s C99c CQ



Ser inte vad som syns när jag paste-ar in den här , men jag misclicksynar 40 preflop med Q789 och blir inprisad för 34 till vs KKxx och AAxx och vinner fter att träffat 2 par (egentligen tre par) 321 dollar och det råkade vara samma kille som gick lös i chatten igen :(

Kommentarer
Postat av: Indi

Grejen med Ferguson var väl att han med 0 verkligen menade 0. Det är ju de första $100 (eller kanske t o m de första $10) som är jobbigast).
Även om man vinner $10 i en freeroll och sedan spelar de absolut lägsta mikrolimitsen så är man ju rätt känslig för fluktuationer.

2007-10-05 @ 09:17:38
Postat av: plisskin

Mm kom att tänka på det efter ett tag samt även att det på ngt sjukt sätt, faktiskt kan vara svårare att dra upp sig till 10k på 16 månader via mikrolimits jmf med t ex 3 dagar om man nu skulle skotta med 100-200 dollar på högre stakes.

2007-10-05 @ 10:47:32
Postat av: lh

sen tog väl ferguson inga skott heller, utan halva grejen var att det hela vägen skulle vara "nästan utan risk" att gå bust.
Den där missklicken med efterföljande konversation är grymt kul! Bra att projektet är in good shape!

2007-10-08 @ 11:35:07
Postat av: Ken Retard

Hittade en video
på Plisskins tvillingbrorsa. Har du lika lite testiklar som den här sjukt bra sjungande shemalen?

http://www.youtube.com/watch?v=YAPlmEHo9QQ&feature=related

Kenta

2008-04-14 @ 09:42:17
URL: http://donkforreal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0