Baluns, fittegris och fittnylle

Tre bra ord. Det ena fick jag av min kära syster som använde det tre ggr senast vi pratade i samband med en fest "som inte kommer bli nån stor baluns". Jag använder det i helt skilda sammanhang, då det är ett substantiv som folk inte riktigt känner till men heller inte frågar om vad tusan det betyder (det tog tre ggr innan jag tog mod till mig med syrran).
De andra två används bara i samband med beskrivning av väder, såsom: "fittegris vad kallt det är" eller "fittnylle vad kallt det är" En konjunktion av det bättre slaget (är det en konjunktion?)

Har börjat mitt nya projekt som till en början flytit på lika bra som kvicksand, vilket är en liknelse jag inte riktigt vet var jag vill komma med, men, ganska så kasst iallafall. Back en dollartusing på cash och en trny fadäs.

Den första kom i ongames 50 rebuy med 50k garanti där jag fram tills min sorti nog aldrig spelat bättre.
De enda tre showdowns jag förlorat var allin pre med QQ vs TT (T river), allin pre AQ vs shortstack 55, och den sista kommer jag till.
Hursomhelst, att få upp stacken via att vinna varje showdown, resten via att spela ut fi (om jag nu gjorde det vet jag förstås inte) och vara 100% på bluffarna kändes grymt bra och hade spelat fram mig till en 6e plats med 50 st kvar (70 priser och startfält 585).
Jag sitter med 66k average nånstans vid 35 och har nåt varv tidigare blivit rerejsad preflop och fått lägga AJ mot en relativt aggressiv preflop spelare.
Lyckas plocka upp AQ och det är rundfold till mig på knappen och min nemesis sitter i BB med 61k (jag 66).
Blindarna är 1500-3000 och jag "vet" att han kommer slå om allin om jag rejsar svagt. Häri ligger mitt beslut. Ska jag gå allin och plocka upp degen eller försöka trappa?
Jag väljer det senare och säger 8500...han allin - jag syn. Han viker upp A8 och träffar en 8 på floppen och en andra på river. Kändes extra oerhört störigt när en move man väntat på slår så fel (dock risken jag ville ta men likväl jävelskit, jävla skit)
12500 dollar i första pris men jag får härliga 242 istället!!!!! (rök tre händer senare med JT vs AK).
Satte mig ner och gav "Ranking the Stars" en chans, som kvickt fick mig att bli glad då jag som en senig och ganska smal man har lätt att hitta stora pulsådern vid handlederna.

gudd baj

Kommentarer
Postat av: Martin

Gudd baj fyyyran!

2007-11-15 @ 20:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0