6'7, from Central Arkansas....

Ja faktiskt ganska sjukt. Vi har samling på träningen i måndags kl 12.05 och vår coach Peter Öqvist informerar om att vi ska få en ny amerikan med ett en-match-kontrakt. Alla är förväntansfulla och han börjar säga ramsan som, om man sett basket på 90-talet kan utantill, - nämligen speakerpresentationen på Chicago Bulls hemmamatcher.
- 6'7, from Central Arkansas....
Här fyller jag i på skoj (fast egentligen så obvious att den som gör det först mer ser ut som ett skämt själv)
"Scooooottie Pippen!!
Varpå coach fyller i:
- Ja, Scotte Pippen.
Alla kollar på varandra och drar på smilbanden för det var ju kul ett tag men nu får tränarstaben faktiskt säga vem amerikanen egentligen är.
Och det visar sig otroligt nog att det faktiskt är den riktiga Mr Pippen!
Så nu ska han spela en match med oss i januari vilket ska bli så sjukt och kul att det inte ens smält in i huvudet än.
Målet är att få med honom hem till Calle och lira Guitar Hero vilket jag ger oss en 2-procentig chans på att lyckas med cirkus. Andra förslag är att vi ska ta bild på honom i duschen eller trasha med honom att hans fru heter Lasha och att det bara är gamla fyllbultar som heter det i Sverige. Jag ska pressa honom på vilka han störde sig på i Bulls på 90 talet (typ Kerr skämtar när man e astrött eller Cartwrights skott när dom sköt straffar på träning om det tog typ 3 minuter o skjuta två skott)

Annat kul är en ny lägenhet vilket gör att jag tyvärr hann flytta ifrån Sviten-kvarteret innan jag besöka klubben :(
Nu bor jag istället granne med Mr Rosen på Gärdet som vi gjort sen vi var små, kan bli riktigt bra med parmiddagar och annat "skoj" muhuhaha.

Pokern går åt helvete förutom en 3eplats i en 50 turre i förrgår för 2.2k. Så inga updates på ngt projekt värt namnet att fortelle.

Lyssnade igenom Muse's album "Black Holes and Revelations" och fick ett nytt band jag lägger till bra-musik-listan i huvudet. Fick infallet att tanka skivan då jag hört "Knights of Cydonia" oavbrutet en  då det utbröt ett Guitar Hero-marathon mitt under söndagsgrinden hos Calle.

Nu blire andra halvlek i Euro League basketen med toppmötet i ena gruppen Tau Ceramica - CSKA Moskva på viasat sport. Hej röööö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0