Lördagsfestligheter i Sundsvall

Efter att ha gått och sett Sundsvalls kvartersteater framföra "Les Miserables", i ett bastutält, med min gode vän Zeke i spetsen så var det dags för lite pokering (Allvarligt det var som i ngt slags lastutrymme på nån söderhavsångare därinne!!). Men bra jobbat Zeke, du utglänsde dom flesta därinne!

Det var intressant att se ju närmare scenen folk satt desto mer känslomässigt engagerade var dom....eller...kände sig skyldiga att skratta extra högt åt skrattpartierna (som jag i teater oftast tycker är så tråkiga att lyteskomik a la Stefan och Christer framstår som genialiskt).
Samma sak gällde f ö alla partier där man förstod att nu ska det vara allvarligt = sitta tyst och se allvarlig ut, eller hänförda blicken/hålla andan vid sång osv. Nu säger jag inte att jag inte skulle vara likadan om jag satt längst fram, men det är också därför jag undviker detta i den mån jag kan..Det är ju grymt mkt roligare att sitta längst bak och få visk-lufta sina åsikter och mökar.
...Blir ju om möjligt ännu stelare än vad det redan ofta kan va på teatertillställningar annars.
Jag gillar dock teater  (dockteater?) bra mkt mer än vad jag ogillar det, till skillnad från opera som jag inte kan förstå hur mkt jag än försöker!! Skitdåligt ju. Kejsarens nya kläder.

Kör två turneringar. En 109 freezeout samt en 55 med 50k garanti. Börjar strålande i bådas två. 109 frysen har endast 93 deltagare men med en slow-motion struktur som jag nästan tycker är FÖR seg. Inte ofta jag tycker så, om nånsin.
55an är 1406 deltagare. Då kör jag oftast spela alla händer och hoppas! ..Eller väntar ut donkarna de första levlarna. Man märker rätt fort hur bordet ser ut i såna här multis tycker jag.
I 55an hamnar jag på rätt ände två ggr med 44 vs KQ flopp 45Q två clubs. Han betar ut, jag går allin och hoppas han är en sån multi snubbe som jag är ibland i dessa och kör på topp-paren. Han gör det. Jag vinner.
Nästa gång är det 109an och min tur med QJ på flopp Q 4 3.
Han har 33 min QJ off fulspringer in en färg.
Kul med poker!!
Med 735 kvar ligger jag 12a och kylan börjar komma krypande.

Dubbelessen åker på T9 efter jag höjt två limpare i BB och flopp T93.

Saken var den att blindsen var på 100-200 med 25 ante och jag ska höja till 900 totalt inte 700, men stars betbeloppdisplay (ja det heter så) visar 700 = 700 tot. Det fattar inte jag och tror att den ska upp till 900. Nu kanske inte T9 viker ändå här men det borde han tycker jag.
På andra sidan (ipoker) händer motsatta saken då jag med 100-200 blinds ska plussa till 700 med AA preflop men då HÖJER med 700 och beloppet åker upp till 900 och det blir rundfold, kissbajsskit (jag tror det heter så).
Hur som helst så ligger jag fint till på iPoker med 10k stack med avg 7.6k (ca 39 kvar tror jag) och hittar återigen AA. utg höjer till 800 jag kallsynar med blindsen 100-200 en till syn (?)  varpå chipleadbullyBB stacken hittar allin..med 99...Och vi säger "Hej" till 9an på floppen som köar in som andra kort....hejdå..

Men stars e ju kvar, glömde ju att säga att jag jag efter AA vs T9  åkte från 26k till 14.6 med Avg 8k fortfarande.
Bra med i matchen med andra ord. Självklart så känns det ju som man e mest shortstack i turneringen och måste upp till 26 igen illa kvickt.

Vid mitt bord sitter en idiot. Ni vet vem. Alla har ni varit med om honom. Han som bökar och stökar i var och varannan pott. Rerejsar dig varje pott preflop när du e tom, floatar eller rerejsar alla dina continuation bet när du missar floppen. Han squeezeplayar allin förstaleveln med K6 off och vinner med runner runner triss med 6'an när ngn hittar en fin hand.
Dig slår han ut oavsett vad du gör. Och om han inte slår ut dig så donerar han bort dina chips till den mest stabila spelaren på bordet handen efter oftast.
Nu så VET ju du att han kan inte träffa varje flopp eller ha ett premiumpar preflop VARJE gång, dvs killen lirar för mkt händer. Hur som helst så hade han nu 21k och va delad bordschippo.
Sååå, planen e väl att man hoppas få en bra färdig hand preflop eller trissa så man kan ta alla hans chips innan resten av bordet har gjort det. 
Jag synar därför hans nästa bet med 8 4 spader av tidigare förklarad anledning =P.  BB synar. Blindsen är på 100-200 med ante 25 och efter rejsarna o synerna är potten på 2725.

Flopp 4 2 7 två hjärter en spader.

Det känns som jag har en gutshot och färgdrag pga ångan från essen. BB check. Idioten betar 1800. Jag gillar hans bet mer än check eftersom hans typ alltid betar med miss här men mkt oftare checkar med träff (Han är ju idiot) . Men vad gör jag om jag rejsar o han ställer nu? Plus vi har BB som sitter o fiser där på sin BB special. Jag synar för att se en turn eller ett skrämselkort (lite omaha tänket, både pga av skrämselkort och tänket när man har nötstegen eller trissen med massa floppdrag ute och vill göra sin move på turn) Det e väl nån slags förklaring iallafall!!
Det äckliga är att BB också bara synar!?

Så nu har vi kanske problem. Vår idiot kan ha allt från KT, AA, 777 eller 93 off.
Jag har BRA, det vet vi :) 
Men BB då? 56? A3? A4? 85? Han har ju odds för allt i det här läget känns det som. Potten är på 8125

Turn klöver T.

Nu MÅSTE  jag väl ha en gutshot!! Hur som helst så gillar jag det kortet mer än J Q K A. Jag tror innerst inne att jag har honom på kroken och han känner nog på sig att han kan ligga efter med två synare och hans image på bordet i bakhuvet. BB check. Han check! Jag överväger bet, fold utan att se river eller check. Vad e bäst här? Beta som valuebet eller bluff? Vilket blir det? Svaret är, spela inte 8 4 så vet du!

Check.

Turn hjärter 9. Tre st hjärter ute alltså.

Nu så checkar BB igen OCH idioten!! Veeeeeery interesting. Om vi scrollar ner nu till Indis kommentar i tidigare inlägg........
jaha, ni orkar inte? Här kommer den:

"Känner igen misstaget du gjorde på river med 89s. Man känner sig rätt fånig och så fort de viker upp inser man ju att det är exakt 0 procent chans att de skulle checka till dig på river om de köpt in flushen."

Så se o lär, Plisskin tar betalt på sin "flush" som satt på rivern. Betar 4600 och båda foldar. Nu var det ju en bluff och en rätt kasst spelad hand av mig även om 4an till 90% säkert var bäst hand. Hade varit oskönt bara att se Q4 ta hem potten liksom.  Va bara så skönt o vinna över idoten på ånga att jag var tvungen att skriva av mig =)

Kalla kort och andra geniala spel senare så åker jag på 187 plats med 180 priser. Blinds 600-1200 ante 75
AJ utg + 1  jag har 12k med avg 24k, allin syn av QQ. Vadå, skulle jag lägga den!!!
Kändes bra att åka då. Neeeeeeeeeeeeeeeyaarrrrrrrgh! 

Skön tilt-utgång direkt i Sundsvallsnatten till Oscars det fina etablissemanget (nej man allvarligt, rätt så soft). Hade ju lådvinet strax bredvid mig hela pokrandet så så långt efter låg jag ju inte. Musik, Drink, Kebab, 24, Sovning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0