Laughingstock i Stockholm

En så gott som pokerfri helg avklarad. Är egentligen halvt för trött att skriva något, men är så löjligt uttråkad just nu så det spelar ingen roll.
KL13.19
Efter en dagspaus i fredags på landstället i Margretelund bar det iväg tidigt till Långholmen för Skrattstocks festivalen. Min vana otrogen så köpte jag med mig 2 cider och 4 bacardi breezers och bröt därmed en fyra års streak med öl. Skrattstock är, för dom som inte vet, en årlig standup festival.
Värme, helt gratis, och alltid samtidigt som sthlm marathon f ö.

image9

Diva och Per (Plisskin)

Mkt skratt blandas med hån av dom som återanvänder sina sessions år efter år och de urusla kvinnliga standupparna (en av de få saker jag står för) som skämtar dåligt och ofta om mens, familj, killen som inte fäller ner toasitsen HAHA!
Har ibland försökt vända på min fördom och tänka att det beror på att jag inte kan relatera alls till dessa anekdoter, men kommit på att det kan inte vara roligt för någon, nånsin.

Kl17.45.
Efter 3 timmar i solblandad alkohol så är man rätt däst, trots badpaus som tajmats då ngn av ovanstående komiker haft sitt kvartssamtal på scen. Då bar det av till min vän Davids examensmiddag med mer etanolförbränning och gratis grillad mat. GRILLA!!!

image4
En märkbart rörd David på sin examensdag med vår daiquiri-mixerset i hand.



Kl 21.50.
Nu började bägaren att rinna över. Men jag behövde byta kläder och duscha ändå, eftersom jag låg efter med det ca 34 timmar. Så jag begav mig från examensmiddagen i Sandsborg till Brommplan där tjejen och mina sthlmssaker bor (jag huserar ju i Sundsvall pga av mitt basketspelande). Det tar 39 minuter på tuben och jag e helt utdäckad mellan Hötorget och Brommplan.
Jag sitter inklämd svettig och äcklig mellan en, till synes, fullfjädrad marathon familj ("Nej men sätt på dig din marathon t-shirt du med Lisbeth!").

Jag vaknar upp med ett ryck på Brommaplan och då ska familjen av också och jag tror direkt, att dom tror, att jag förföljer dom och är narkoman. Då gillar jag att halvlåtsas att så är verkligen fallet ett tag men innan det blir obehagligt för alla.
Hur som helst så lyckas dom skaka av mig, och jag kliver snart in i den (jätte-) sommarheta lägenheten istället. Jag överväger att vika helt för kvällen, och lägga mig och glo tv i 12 sekunder innnan jag somnar, men jag skärper för FAN till mig och blandar en rom och........rom, eftersom groggvirket inte inhandlats av mig än. Jag skyndar mig sen att duscha och byta om och drar mig till Karlaplan denna gång. Där väntar ett miniförkrök hos Smiler och Freddan (Slödder/Gosepojken) men först en snabbis till päronen för att lämna cykelnycklar som jag inte använt.

Jag kommer till porten samtidigt som Smilers granne med tillhörande flickvän, samtidigt som både Smiler och Freddan öppnar dörren med jeans utan t - shirt.. Tackar särskilt, då jag nu är tvungen att halvlåtsas att jag också är en gay (Ja, "en" gay), men självklart stoppa scharaden innan det blir obehagligt för alla, som ju kutym är i Sverige.

Blandar istället en "Mojito" bestående av lime, mynta, klar ljus rom....och...so far so good...Schizan och Coca Cola?! dvs inte alls en Mojito men jag är glad att det fanns ngt groggvirke överhuvudtaget, då "rom med rom" inte alls blev den favorit jag hade hoppats på på Brommaplan.
Snabb tunnelbane färd till Slussen där min flickvän skulle jobba på Eken på Gyllings klubb. Det är till största delen Soca, Samba och Reggaeton där vilket är en klart underskattad klubbblandning i Sverige men tillika en överskattad iPod blandning enligt mig. Tur att vi var på en klubb då!..whiner!!

Dom har glömt min flickväns timbales som hon skulle spela på men hon hittar ngt annat lustigt instrument. Ko-klocka kan det ha varit, såg inte så bra.

image5

Definitivt ko-klocka.

Kl 03.05.
Nu har festen (= alkoholförtäringen) pågått i 13 timmar och det börjar bli dags att knyta sig, då Thaibåts Benny har scoopat att det är en utomhusfest långt ute på Gärdet vid Kaknästornet!
Taxi dit.
Lika många taxibilar som polisbilar som dreadlocks som utsvamapade ungdomar som utsvampade 30 åringar som utsvampade 40 åringar möter oss när vi kommer dit och det är full gas på festen med fullt DJ set och skogsvimmel.

image10

image6

Smiler i Äventyrparken, Kaknästornet 04.23

Vi dras in i Hippie/Rave hajpen med takdans och solglasögons-trashing i 3 timmar. Det finns ölförsäljning, "annan" försäljning samt förtäring (toppskivlingsplockning var populär men ack så förgäves)

Kl 06.15 hemgång.
Under de ca 25 minuter det tar att gå fågelvägen över gärdet från kaknäs så lyckas ett smärre regnoväder glida in över oss. Vi ser en och annan blixt och desto fler blixtar i vår fantasi som pulveriserar oss alla. Mest mig för jag är långast av de 5 av oss som nu var kvar (Ja, "långast") dvs Jag, Smiler, Freddan, Leia och min flickvän Diva..ehh ja det är sant det med, hon heter det..orkar inte nu, men har ni ett skämt eller två så har vi hört det det lovar jag..

image7

Diva i Äventyrsparken, Kaknästornet 04.57

Tar första tunnelbanan hem efter att vi bevittnat Smiler ta av sig t shirten och sprungit ikapp OCH FÖRBI  en morgonjoggare av det ambitiösare slaget, över upploppet på gärdet mot värtavägen. Kommer hem 07.00 och ser fram emot 4 timmars bilfärden i bastubil till Sundsvall 6 timmar senare.

Kommentarer
Postat av: smiler

Ja jävlar vilken kväll!!!!

2007-06-11 @ 20:09:42
Postat av: Peter Öqvist

Ja jävlar... Extra armhävningar för dig min vän.

2007-06-12 @ 10:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0