Jorasateee...

Semester nu fram till 1 augusti (yep sveriges basketspelare lever ett hårt liv).

Sitter o kollar på ett vidrigt feel-good program på Mtv. Made heter det och handlar idag om en stackars normal tjej i USA som är jättesmart i skolan och ser normal ut.
Men man kan ju inte se normal ut och va bra i skolan utan några andra kvaliteer i USA. Då skickas man nämligen till Gitmo utan pardon ganska omedelbart.
Så programmet hyr en LA bimbo som ska ge henne råd hur man på bäst sätt blir född som henne eller nåt. Sen intervjuas folk på flickans high school och säger hur hon är. Någon säger att hon är en besserwisser OJ!!

Hursomhelst så får hon kampsportsträning (?), hon får göra en låt som sen spelas på hennes danskväll som hela programmet leds upp till och då den tidigare nämnda personliga coachningen av LA bimbon.
Ingenting ändras förutom att folk ljuger till Mtv i slutet (inkluderat alla hennes hjälpredor) om att de sett en genomgående förändring i henns beteende och självförtroende.

Det påklistrade leendet, som programmet tvingat fram på avslutningsdansen då "allt blivit bra" stör en in i själen. Särskilt som den enda påtagliga skillnaden som setts, gjorts möjligt av ett besök hos frisören, att hon har sminkats upp och fått en ny klänning! Vill se debatten som skulle uppstå i media om detta gjordes i Sverige.

Nog om det och över till ett annat störningsmoment. Jag må vara pretentiös nog som har en myspace sida med musik, en vanlig myspace och en blogg, men detta var i överkant tycker jag.
Lite bakgrund historia: Det är en myspace sida. Denna person, en tjej, skriver massmeddelanden 8ggr om dagen om hennes nya foton och videos. Hennes foton är i gränslandet mellan slitz och playboy och hon är en relativt korpulent kvinna (inget fel i det, det är inte det det handlar om).
Saken va den att jag idag gav upp och kollade på en av hennes videos.........

Videon är en egen tolkning av Beyonces "Flaws n all" där hela (HELA) videon är olika random sekvenser, i slow motion, när hon sitter och gör inget eller klämmer fram ett intro-till-såpopera-leende sådär härligt svettigt onaturligt som bara dom kan bli. Och allt till den här låten då. I rest my case.
Då människan verkar leva av myspejs-bekräftelse så tycker jag det inte är något problem med att länka till denna video så ni själva kan avgöra om, och isåfall hur mkt, detta bryter mot allas mänskliga rättigheter.

http://www.myspace.com/diabla5150

Det osköna är att jag tror ni måste ha ett myspace konto för att komma in på video delen, men tro mig det är det värt......not.
Men om ni verkligen är sugna på att vrida er i olust, men ändå inte kan sluta titta (lite som stefan och krister eller video-omslag till bajssex filmer) så gör ett myspace konto, det tar 2 minuter.
Sen klickar ni på -videos-, precis under profilbilden och sen "Motek Flaws n All".

Mkt hat från Plisskin idag, och mer kommer.
Åkte x2000 i måndags morgon kl 06.22 för att beta av de två sista dagarna på Sundsvall Dragons försäsong.
Fullt tåg då detta hade Åre och inte Sundsvall som slutstation. Detta betyder att jag inte kan sova mig fram tills ngn konduktör petar på mig utan måste ha koll på plingen, halvånga redan där.

Lyckligtvis så behövde jag inte det alls, thanks to en snubbe från göteborg med wifebeater och megatatueringar, två brat fjortisar och en bebis (hade räckt med bara bebisen).
Dom höll låda hela resan med:

1. Vältajmade mobilsamtal på bred hjärtlig göteborgska, som jag avskyr,

2. Hån av norrland och norrlänningar med tillhörande skratthetsande, växlat med "hur vackert Norrland ändå är" 

3. Gråt. 

Det finns ju fan tyst avdelning på bokningen! Jag har ju mig själv att skylla för mina 18 minuter av sömn på 3.30 h resan.
Kommer fram 09.49 och har gym-genomgång kl 11.00 av mitt nya individuella gymprogram som ska göras i Juli, då är jag glad att jag sett the pursuit of happiness och använder den som referensram då e fan inget jobbigt.
Förutom diska bestick och byta påslakan.


Sidenote, "kiyoke" från sevilla på pokerstars slog ut både mig och en annan spelare nyss i 55 daily 50k trnyn.

Jag har 1710 kvar av mina 3000 efter att floppat triss i Ess pulvriserats av 24 suited på floppen 5 A 3.
Hittar QQ höjer 2 limpare till 250 på 25-50 nivån. BB Rerejsar till 450 och en limpare synar hans rerejs.
Jag går allin och får syn av BB och även av den siste limparen. flopp K T 3 BB allin syn av limparen som visar upp K7 off!!!???
Både jag och BB hade QQ och ute var vi.

f ö andra gången idag jag har QQ vs QQ allin, plus att medan jag skriver förlorar allin med QQ vs J8 flopp 2 9 8...8....8
menjaaaaaaaaaaaaaaa!!

Inte för inte de kallas Matfors-Slynorna i Västernorrland.

Kommentarer
Postat av: Stone

haha, fan vad jag känner igen mig i tågstöret - särskilt när man är ensam och inte kan dela humorn i situationen med någon. En gång körde jag en spontan:
- e det okej om jag sover lite medan du pratar i telefon?
och när du säger det är det asjobbigt att byta påslakan, har stört mig på det länge.

2007-08-16 @ 00:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0