Lite Poker

Körde Carlos 430 i söndags (ruggigt bra struktur f ö). Nån slags recap följer här.
En pott på tidig level limpar jag i mellanposition efter en annan limpare med 97 suited. Knappen och sb är med och BB checkar. 5 till floppen som kommer 2 9 Q två spader.
SB stoppbetar nu 60 i 200 potten. Jag tycker alltid dom stinker antingen Q4 eller det klassiska färgdraget eventuellt JT.
BB och den första limpern foldar. Kanske fånigt att lura runt allt för mkt i små potter tidigt men, jag säger pott. Det ska mkt till om han sitter o lurar med 222 eller liknande och det är en risk jag får ta . Iallafall så synar han, och det rätt snabbt..
Turn J klöver
Potten är på 520 och han betar 120. Vafan! Jag kör på min read och ser det som en stoppbet igen, iallafall inget kort som ska ha gjort honom starkare utan att samtidigt vara rädd för vad kortet kan ha gjort för mig (QJ då men verkar otroligt) Jag säger 630, och han foldar. Nu till det viktiga eller intressanta. Ett sånt här spel är ju ett spel jag gör med vad jag tror är bäst hand med mitt mellanpar, men lika väl ska göra med 43 ruter om jag  nu har den här readen.
Måste lära mig att se sådana lägen oftare och ta hem potter på det viset. Nu självklart är det ju inte ofta man har lika klara reads som här särskilt ofta, och om killen rerejsat kraftigt på turn så skulle jag få vika. Hur skulle ni ha spelat?
Fiskar in mig i en likadan pott då jag har JT i BB mot SB flopp J73 två klöver eller och en kille minibetar sin 56 flush han sätter på turn hela vägen och då turn och river kommit K klöver och A hjärter kände jag mig på ngt vis motiverad att höja hans minibet på river ganska kraftigt då jag va helt säker på att han hade en liknande hand som i föregående hand dvs ett svagt J eller 87 och med skrämsel kort på turn och river så "har ju jag" flushen eller rivrat 2 par men icke han steksynar med 6 höga flushen 

En annan pott sker med KK i sb. En kille höjer till 80 på 20-40 på tidig level jag höjer till 270 (ganska lite iofs) BB synar!! Den förste killen synar också.

Flopp AJ3 alla hjärter

Jag har K i hjärter och betar halvpott och båda foldar. Rätt skönt resultat men vad tusan är värt att göra om ngn rejsar mig här? Var det rätt att beta ut? Mkt frågor idag i bloggen..

Spelar shortstacked resten av turren och ryker välförtjänt med A3 vs JJ på ett oförtjänt sett 45J...2....2

Nu ska jag fortsätta vara bakis ett tag från Sundsvalls Gatufest firande en stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0