Hej igen! ..And the winner is Sarah Michelle Gellar!!! Buffy!!

Sorry för att bloggen inte uppdaterats, speciellt mkt *mina ca 5 läsare nickar instämmande*. Mycket att stå i den här månaden. Stressat på semestern för mycket med hålla igång basketkondition- och skills-ångest, bygga lägenhet, spela poker, blogga här, leta resor. "Jag tar I-Landsproblem, för 400 tack!"
Men vilken vääärdelös sommar det har varit. Nog om vädret.
Pokern har fått vila i Juli ganska hårt. Mest pga att "man kan ju inte sitta inne och spela poker på semestern" men också att det inte är lika kul att lira med en lägenhetsdrabbad bankrulle. Grindar .50-1 PLO'n med bra resultat men det är ju irriterande när gamla 2-4 sessioner sitter i bakhuvudet men att bankrullenkravens kalla matematik inte tillåter det. Dock så är det faktiskt reeevligt skoj att gå lös på .50-1an med lite tid (dvs inte de där "bussen kommer om 12 minuter jag kör lite omaha"-sessionerna..:)).
Hade en skön räd på den nivån för nån vecka sen och plussade $950. När semibluffarna funkar, bluffarna tros på (trosa av) och fisken är tät är omahan överlägset nätets största underhållning! Mitt rekord procentuellt är från 2003 på 24h under nicket Clownfish då jag köpte in mig med $25 och dragit med 700 på :25-.50 PLO! Vad är erat? Ert? Vore intressant att höra.
Köpte in mig med $20 på ett .50-1 plo-bord förra veckan.  Dvs sk extrem shortstack poker, vilket inte är särskilt fint i många pokerkretsar, men är det pengar man vill tjäna med väldigt låg risk så är det uberlägset! Gick glad i hågen därifrån med $343 nån timme senare. Rekommenderas varmt, speciellt på omaha.
När jag skriver detta så kommer jag på mig själv att jag nästan är glad att jag kan glädjas åt att vinna $343 på ett bord då en vanlig medelpott på 2-4 PLO väldigt ofta överskred denna summa. Det verkar som om Ungar-genen sakta men säkert förvinner ur mig. då den ofta varit ett ovälkommet/välkommet inslag tidigare år..
Jag pratar om den sjuka genen som gör många näthighrollergalningar till dollarmiljonärer eller gula. "Ungar-Genen" (vi glömmer dom kvällarna halva rullen försvunnit på £10-20 PLO på crypto-nätverket, men iallafall :). Jag har väl 4 av 10 i Ungar- index nånstans. Vad har ni? (Jag ska utarbeta en Ungar Index-skala och posta här tamejsjutton!)
Att kunna glädjas åt pokern för pokerns skull och inte bara storleken på vinsten var vad jag ville få fram i den kvasi-intellektuella analysen tror jag.

Annat nytt under solen är...moln..regnmoln. Men allvarligt så körde paintball för första gången och var lite halvdarrig i benen efter den målande beskrivning vi fick av Tjifen på stället om hur gelatinbollarna trängde in i ögongloben och tog med sig öget tills den träffade hjärnbarken/benet och sen splittrades och slafsade runt färgen i hjärnan, och att man sedan fick välja färg på sitt emaljöga om man ville nuförtiden. Urrrgh.


En oskön sak jag snart märkte var att min totala brist på underhudsfett gör att ett paintballskott blir löjligt smärtsamt och att det snudd på bildas ärr där jag blivit träffad verkar det som, nu 2 veckor senare..

image18

Ny låt - Aphex Twin - girl/boy song
Nedanför är en ruggigt kul sida myheritage.com testa själva!
Fick Jackie-Joyner Kersee med som en okej match på två olika foton, hur sjukt är inte det!!

Men allvarligt jag kan ju ha en stor framtid som proffs-transa!






Kommentarer
Postat av: tolwar

Kul blogg! Mitt rekord i fet stack på cg är taget på Cryptos PLO 200, då jag hade 2900 ett tag innan jag lämnade med typ 2700. Visserligen hade jag gjort några rebuys innan, och de var alla på 200, but still :)

2007-07-29 @ 02:47:50
Postat av: Indi

Har aldrig testat paintball men får man sådana där märken borde det väl heta painball i stället.
Måste vara riktigt, riktigt smärtsamt.

2007-07-29 @ 05:52:54
Postat av: Jay

Den sista borde vara en blandning av Rodman o Dogge (som så klart inte är tillräckligt känd för att ens nämnas i bloggen).

2007-07-29 @ 12:13:06
Postat av: plisskin

Blev förväxlad med Dogge nån gång när jag var liten faktiskt haha, sen dess har jag försökt efterlikna Sarah Michelle Gellar och detta test är ett bevis på hur bra jag lyckats. Känns skönt ;)

2007-07-29 @ 15:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0