Matteprof?

Har helt ovetenskapligt räknat ut sannolikheten att jag skulle förlora mina 9 senaste allins (som jag gjort) och kom fram till siffran 25 på 13.7 miljarder!!! Det kan väl omöjligt stämma?

Någon som vill förbarma sig över dessa? Ja, jag skriver upp dom och tycker synd om mig själv!

Ak vs AT suited

AQ vs 88 - QJ5 flopp

AA vs AK off

AA vs QQ

KK vs A5s vs J8s (båda suited i hjärter)

88 vs A5s bräda T752 med två i fi's färg när pengarna åkte in

88 vs KTs på flopp 8QJ

66 vs A5

och QJ diamonds vs AKoff med K i diamonds på bräda 723T med 3 diamonds då pengarna åkte in.


Min vetenskapliga uträkning var att multiplicera förlustprocenten med varann och sen googla ett avrundat värde på resultatet och fick då 25 på 13.7 miljarder!!?? Om det stämmer, vad kan det jämföras med månne? Detta är ju självklart inga fantastiska utdragningar i sig, men som nio på raken blev det på gränsen till fånigt i mitt tycke.


Vad gläds jag åt nu då när pokern går så illa?
Jo, bl a, perfekt kokta ägg, dvs liiiite efter 6 minuter då man får den perfekta tillståndet mittemellan löskokt och hårdkokt :)
När man tror att man måste klyva en till maskindiskstablett (för att dom inte får plats i min lyxiga bänkdiskare annars) men man hittar en kvarglömd halva bredvid diskmaskinen!
Att man hittar fyra b-side singlar av Zero 7-alster på limewire (men iofs INTE hittade de 4 sista!).
Att tankningen av säsong 3 av The Office US gick relativt fort :)
Att mitt hjärta inte har exploderat som jag trodde i två dagar när jag skulle sova, men tog igen med en 13.5 timmars sovning igår.
Att T6 tråden och Micke Norinder posten på wsop.info lever, sjukt rolig läsning.

Förresten, kan inte nån infiltrera dom där ordgissarprogrammen på TV och kolla hur mycket det fuskas med de rätta svaren. Dom måste väl ha en lista med ord som har samma början (eller slut) och det rätta blir väl det sista möjliga ordet som det gissas på? Eller har någon sett nån vinna nån gång på första försöket?
Och nu menar jag inte dom varianterna med ord som FOBTLOLSMTAHC - ledtråd: Sportigt! Aha.... utan dom som börjar med typ EN - - - och sen har tre bokstäver till.
Det bästa är när programledaren känner igen den som ringer "Nej men hej Inga!, riinger du igen"...."Neeeeeeeeeeeej det va inte EN-vig, bättre lycka nästa gång"

10-4

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag kan ha räknat fel, men jag får det till snarare 1 på 1711489,785, dvs. en på 1,71 miljoner. Inte lika osannolikt, men fortfarande ganska :)

2008-01-15 @ 21:23:48
Postat av: plisskin

Jag kan med säkerhet säga att det troligen är du som har räknat rätt :)
Självömkande dag det där, extra härligt med feedback på sådana hehe.

2008-01-16 @ 21:05:17
Postat av: Johan

Vet precis vad du menar med ordlekarna. Jag och min tjej brukar spekulera i det :) Är f.ö. för trött för att räkna på oddsen. Kul blogg!

2008-01-18 @ 02:43:00
URL: http://ungsambo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0