I Sundsvillah

Tillbaka i Svillah och "vardagen" dvs träning i gymmet 11.00, träning i hallen 16.00...men därefter poker och åter poker! Efter endast 4 speldagar i juli så kliar det lite i mushanden om jag ska vara ärlig.
Redan dragit igång nu med en $30 freeze, en $10 dollars $6500 garanti, och en 50 rebuy $25k garanti. Får se hur det går nudå, rostig som man är....nej nu lackar jag jag missade den vanliga rebuyen 25k garanti men har reggat en 10 dollars rebuy 25k garanti, den har oftast 1200 pers med,,f that..unregister

Många fantastiska spel tidigt i turrarna: I 6500'n så synar en kille nu med hela startstacken andra leveln 1.min rerejs  2. en shortstacks rerejs allin. 3.min nästföljande iso-allin (jag har AKo) med A3 hjärter = split då bordet tvåparas. Grejt plej miiister.

I den andra trnyn slår en kille upp till 120 med AJ (?!) på 10-20 blinds, killen efter coldcallar med AJ han med..okej...Jag hittar KK och säger 440, och båda synar??!!
Flopp A78 (givetvis :)  1350 i potten jag checkar i min BB position. Check bakom, sen 200 bet av den siste killen..Ja, vad gör man? Jag vill se vad turnen kan visa eller om det eventuellt lurar en QQ, JJ så jag synar. Nu synar den tredje också och det roliga är med ens slut. 
Turn 9 check, check, allin. Jag foldar, den andra synar glatt och dom splittar upp mina 640 chips med sina AJ's, och jag trimmar ned ett nytt grått hår på hjässan.

Lite flyt i 6500'n har redan snubblat upp 1500 stacken till 3100 och har KJ i BB. Utg dubblar till 120 och får med sig 4 callers. Jag slänger in 60 givetvis och får se en flopp med J95 två ruter.
UTG checkar och näste man säger 120 i 720 potten, nästa man synar, nästa med och jag själv. UTG foldar.  Jag vågar absolut inte höja här och bli allinad av QT eller ruterdrag. Jag ser hellre en ofarlig turn eller förbättrar själv än att skjuta direkt..
Turn 5
Kanonkort! check, bet 600 av mellankillen i 1200 potten, nästa man fold,  och jag känner mig fortfarande bäst. Troligen en svag J gissar jag att han har som lägger mot rejs eller eventuellt ett klent försök att ta hem den med draghand, känns otroligt med ett monster med 999 eller en A5. Jag synar hellre igen då den förste killen är kvar och kanske lurar på ett monster. Han foldar och turn kommer en offsuit 6a. Nu betar han så snabbt 1620 att det känns skevt som fäen. Alla drag missade, AJ, QJ, JT måste han väl checka ner eller beta mindre med, och så även med en monsterhand om han inte tror att jag har AJ eller precis KJ och absolut inte vill släppa den, men då är väl en allin bättre i mitt tycke. Hursomhelst mkt skum bet så jag synar 1/3 motvilligt och han visar upp fina 77 och potten går till plisskin :).

Sen lyckas jag vinna en alllin med QQ vs JJ och nån hand efter förlora den vinsten och mer med KK vs AA på 665 flopp (och jag som trodde jag var kylig som bara synade hans prefloprejs med KK :(.

Dubblar i $30 freezen severly shortstacked med K8 vs A9 då floppen ger mig en K och turnen en till. men åker nån hand senare som 34e med 20 priser med AQ vs 77 allin preflop i densamma.

Efetr min KK vs AA i $6500'an var det bara att hitta ett allin läge med 1300 i stacken på 150-300 går allin på knappen med A2 men BB synar givetvis med J8 som rivrar en stege. Slut för idag tack för idag...Efter lite Jack Bauer säsong 5 då.
OBS allt spelades igår kväll, bara seg att lägga in allt i bloggen. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0