Ball, tuff och häftig..

..är kul när folk säger när något är ballt, tufft eller häftigt.
Typ:
- "Va ball!"

Annat kul är som de säger häruppe i Sundsvall när dom avsnoppar plurala adjektiv (jag freestylar med denna benämning) på sättet:
- "Är ni trött?"
Istället för det sthlmskt korrekta:
- Är ni trötta?"
Varje gång jag hör det nu läggs det på en liten, liten kolbit på en glödande härd i mitt inre, som till slut kommer att explodera och förstöra universum eller iallafall Sundsvall med omnejd och närliggande orter såsom Gnarp, Stöde, Njurunda och Liden (men Njutånger skonar jag pga det sköna namnet). Frågan är om inte Iggesund borde få sig ett eldklot eller två också, då det luktar värre än i Kolmårdens tigerburar när man kör igenom där. Det värsta med det är att på x2000 när lukten sprids (Ja det luktar tom i tåget på den här sträckan!) så tror ofta de inte fullt lika rutinerade resenärerna (eller ja tror att dom gör det iaf) att ngn (jag) har släppt en riktig sultanbrakare. 
Trots att jag vet att så inte är fallet så ser jag ut som nån som precis har släppt en sådan, vilket har den bitterljuva effekten att jag får några minuters obehag MEN ett ypperligt tillfälle att träna på mitt ack så bristfälliga pokerface.
Tack Iggesund! Ni besparas eldkloten frånmittglödandeinrepgakolbitarnasomblevförmångapgaavsundsvallarnassavstavningar
elllervafanheterdetavsnoppningarskitidetnifattarpoängenPåÄngen
HAHAHAHAHAhahahahahazzzzzzzzz..........

Så slutsatsen av detta är att jag tycker alla ska ladda hem BBC serien "Planet Earth" (kan stå "Saving Planet Earth" när man söker) och glo på den med en varm kopp te framför er. Det är en serie i tolv delar då just tolv av världens främsta filmare filmat (Ja, är det inte passande och snillrikt) naturen på ett sätt man aldrig sett det förut. Såg första avsnittet nyss och det är fan riktigt, riktigt, riktigt, riktigt coolt. Det skadar inte heller att David Attenborough är narratör (freestyle nr 2).
Det är lätt att ge goda råd men svårare att följa dom. Samma sak med tips så kolla in den där serien geschwint! Hejrååååååååååå

Kommentarer
Postat av: Vi är trött

Lundgren för helvete.... inte ånga på S-villa nu

2007-09-07 @ 13:20:22
URL: http://leifing.tk
Postat av: plisskin

Zeke Lundgrenson har 31st Klick i badrumskåpet

2007-09-07 @ 18:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0