Omaha SM

Här kommer första SM inlägget dock i fel ordning!!


Vi skiter i resan, som var värdelös på Tallinnskt vis med tidig uppgång, litet flygplan och SJUK en-timmes jetlag.
Vi börjar istället med resans första event PLO 550+50 euro med en valfri rebuy eller add-on efter pausen. Bara 47 spelare var anmälda och 5 priser delades ut med ett första pris på ca 200,000 SEK.


Jag hamnar vid ett bord med en gammal B2B-omaha räv Greenbay (som också presenterade sig som Greenbay hehe), Hasse Eskilsson, samt heads up VM-mästaren (tror det var 2005) Peter "Pege" Gunnarson till höger om mig. Inget drömbord, men inga av borden var särskilt dåliga å andra sidan. Jag hittar inget speciellt tills den här handen kommer upp.


Jag sitter på 3467 med två hjärter och en slaskig unknown synar i BB vi är 4 till floppen som kommer 45Q med två st ruter. sitter på knappen och de två första checkar jag betar pott, syn av BB, fold, fold. Turn 7 klöver som då också ger klöverfärgdraget. Jag har alltså nästnöt stegen men inget tillägg förutom en fulkåk som kan förlora mot eventuell QQQ hos BB.

Jag pottar igen varpå han blixt re-poppar den pott. Jag har inte sett ett enda solitt spel hittills av denne kille o synar av mina sista pengar med fulstege utan egentliga redraws...MKT KALLT med andra ord. han flippar upp nöten med 78 också utan färgdraget  självklart därför han pottade den så rejält (Gino var detta :) befriande att ha noll koll ibland, snygg setup btw) Och jag får göra min rebuy efter att rivern blankade.


Lyckas direkt slå upp mig från de nya färska 5000 marker jag har med topp två par samt en pott rerejs mot samme kille med ett jättestegdrag på floppen. Sitter nu med 14k i chips och hittar KKT2 limpar utg med den och tre st synar. Flopp T62 rainbow, jag får hjärnsläpp och checkar, det blir rundcheck och ännu en 6a kommer.
Bord 662T nu slänger jag ut en bet på 800 i 1400 potten (som stinker: vafan betade jag inte halvpott på flopp så alla la sig eller jag fick reda på vad jag stod) får en steksyn av Greenbay varpå den som jag tycker verkar vara den mest trixiga spelaren höjer fiskigt till 2000.


Jag tror han representerar TT men då jag sitter på en tia verkar det mindre troligt, så jag sätter honom på antingen en 6a med antingen ett ess eller bara helt tom. Så jag lyssnar till min förrädiska inre röst att om jag rerejsar aggressorn kan nog Greenbay lägga en färdig kåk då han "måste" sätta mig på TTT66.

Jag pottar till 8k (fråga mig inte hur det blev så mkt hehe (på nätet finns ju BET POT  knappen!!) varpå greenbay steeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekgår allin. Mycket riktigt blixtfoldar trixiga killen och jag gör ett lamt skådespel och får vika. Greenbay visar inte och jag gissar att han bara har TT666 då ett fyrtal hade varit lite kul att visa :)

Min sista hand för dagen och turneringen är den relativt skitiga A923 med två st klöver. I detta skede är jag trött, halvtiltad, och otålig (de tre bästa egenskaper man letar efter hos en turneringsspelare och pokerspelare i allmänhet).
Jag pottar upp den med blinds 15-300 till 1050 varpå min nemesis minirerejsar. jag får alla odds i världen och jag utesluter AA hos honom då rejsen va mesig och att jag har ett ess. Jag kväker ut ett mesigt "kul med stor stack..hehe..ehh." Greenbay e iskall med sina 50-60 år på nacken "Ja..ehh..hehe.."


Floppen kommer AJ9 med två ruter och en hjärter. Dvs rätt ok men otroligt sårbar flopp om en turn får komma så jag ställer mina sista 3900 chips och får blixtsyn."Faaan han ahde AA, va sjukt" tänker jag, men Greenbay viker upp KK77 dubbelsuitad med hjärter och ruter, och säger "KK77 *konstpaus* täckta"

Jag gissar att det betyder dubbelsuitade samtidigt som turnen viker upp hjärter 2. Så nu sitter jag med tre st par och Greenbay med KK 77 plus alla hjärter och ruter som inte ger mig kåken dvs 19 outs (tror jag).
Jag halvskriker "svart svart svart" men rivern blir hjärter 6 dvs en runner runner (låter bättre så när man berättar ;) och jag får gå o svetta av mig i hotellrummet.


Idag har det spelats Texas sm och jag har fått ha på mig en rätt skön skjorta av Nordic Bet med tillhörande online-fisk-tur-kvalare-stämpel på sig vilket jag gillar då alla tror man har AA om man betar. Berättar mer om det senare, måste hinna äta middag nu på 20 minuter innan nästa period kommer (eller måste jag det jag kanske redan har åkt ut?...ohhhh).

Stej tiund/phBoye...typ





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0